Dokładnie 12 miesięcy ma firma PA Nova SA na zakończenie budowy i uruchomienie parku handlowego w Nysie. Termin jest krótki, lecz spółka ma duże doświadczenie w tego rodzaju inwestycjach więc jest duża szansa na to, że we wrześniu 2025 pierwsi klienci przekroczą progi sklepów.
W centrum prace znajdzie ponad 200 osób. Otwarcie centru powinno mieć miejsce już w przyszłym roku
- mówi Kordian Kolbiarz, burmistrz Nysy.
Jak będzie wyglądał nowy park handlowy w Nysie
Inwestor zdradził szczegóły powstającego parku handlowego. Jego przyszła nazwa na razie jest tajemnicą. Ale dokładnie wiadomo, jak będzie wyglądał.
W parku handlowym powstaną w zasadzie dwa niezależne obiekty. W pierwszym znajdzie się duży sklep spożywczy. W drugim natomiast, zbudowanym na kształcie litery L zlokalizowane będą sklepy przemysłowe: odzieżowe, zoologiczny i z artykułami do domu.
Każdy lokal handlowy będzie miał wyraźnie zaznaczoną strefę wejściową z szerokimi witrynami, obudowanymi zieloną płytą elewacyjną i szklanymi zadaszeniami.
Na terenie parku planowane jest także umieszczenie paczkomatu oraz stworzenie strefy dla foodtrucków, co będzie dodatkowym atutem obiektu.
Dbając o estetykę przestrzeni, zaplanowaliśmy liczne nasadzenia drzew i zieleni, które dodatkowo uatrakcyjnią otoczenie. Projekt uwzględnia także energooszczędne oświetlenie zewnętrzne, mające za zdanie ograniczyć zanieczyszczenie światłem w nocy
- informuje PA Nova SA.
Co produkowała Fabryka Samochodów Dostawczych
Dla zwłaszcza starszych mieszkańców Nysy i okolic miejsce, na którym powstanie park handlowy, jest kultowe. To tam właśnie pracowała największa część czynny zawodowo mieszkańców. Chodzi o słynną Fabrykę Samochodów Dostawczych.
Historia motoryzacji w Nysie rozpoczęła się w 1952 r., gdy powstały Zakłady Budowy Nadwozi Samochodowych. Początkowo produkowano tutaj nadwozia specjalne i specjalizowane przystosowane do zabudowy na podwoziach samochodów ciężarowych Lublin 51, oraz Star 20. Na przełomie lat 1956–1957 zdecydowano się na opracowanie i produkcję dostawczej Nysy, która w wersji towarowe i pasażerskiej zrewolucjonizowała motoryzację w Polsce..
W drugiej połowie lat 80. fabrykę przyłączono do Fabryki Samochodów Osobowych z Warszawy. Uruchomiła ona produkcję modelu FSO Polonez Truck. Ostatnie samochody wyjechały z fabryki w 2004 roku.