Obwodnica Olesna była niezbędna. Upominali się o nią mieszkańcy od wielu lat. Wreszcie została wpisana w Program Budowy Dróg Krajowych i Autostrad i wybudowana kosztem 800 mln zł. Dzięki trasie S11 droga nad morze wyraźnie się skróci.
- Wiem, że mieszkańcy okolicznych miejscowości, a szczególnie Olesna, bardzo się cieszą. Jeszcze nie pod ruchem odbył się tu wyścig rowerowy – to także daje powód do radości, bo cieszą się najbardziej z tej drogi ci, którzy z niej będą korzystali – ocenił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Podczas uroczystości otwarcia obwodnicy Olesna przemawiali liczni politycy.
Zobacz zdjęcia
Szef opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Rafał Pydych wymienił, że na 25-kilometrowej ekspresowej dwujezdniowej drodze z dwoma pasami ruchu w każdą stronę powstały ogółem 24 obiekty inżynierskie z czego 16 w ciągu trasy i 8 ponad nią; trzy przepusty ekologiczne, ponad 850 m ekranów akustycznych i cztery ronda, w tym dwa w obrębie węzła Olesno (z drogą wojewódzką nr 487) i kolejne dwa na początku i na końcu odcinka.
Wartość inwestycji wyniosła ponad 802 mln zł, z czego wartość robót blisko 753 mln zł. Przedsięwzięcie zostało dofinansowane ze środków unijnych w wysokości blisko 411 mln zł. Wykonawcą było konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia.
Początek nowego odcinka S11 znajduje się przy istniejącej drodze krajowej nr 11 w pobliżu Kolonii Ciarka (nową i starą drogę łączy tymczasowe rondo). Koniec mieści się na granicy woj. opolskiego i śląskiego, w pobliżu miejscowości Łomnica.
Trasa S11 będzie dłuższa
Dyrektor Pydych zasygnalizował, że opolski oddział GDDKiA jest przygotowany do ogłoszenia przetargów na kolejne odcinki S11 od końca obwodnicy Kępna (w pobliżu granicy woj. łódzkiego i opolskiego) do początku obwodnicy Olesna.