- Opolski ratusz otrzymał 180 mln zł na budowę trasy średnicowej.
- Będzie przebiegać wzdłuż linii kolejowej.
- Pojadą nią tylko autobusy miejskie. Będzie dostępna także dla rowerzystów i pieszych.
Według zapowiedzi z ratusza - budowa tzw. średnicówki ma ruszyć już w przyszłym roku. Łącznie ma kosztować ok. 270 mln zł, z czego 180 miasto otrzymało już z programu FENIKS. Reszta kwoty będzie opłacona z budżetu miasta. Trasa będzie jednojezdniowa i będą mogły się nią poruszać tylko autobusy elektryczne. Miasto ma już zabezpieczone środki na zakup nowej floty autobusów. Powstanie też ścieżka pieszo-rowerowa.
Trasa będzie miała ok. 2 km i ma połączyć Zaodrze i centrum miasta. Będzie prowadzić wzdłuż torów kolejowych. Będzie prowadzić od ul. Prószkowskiej, później nad Kanałem Ulgi, Odrą i Młynówką, aż do ul. Struga do 3-wlotowego ronda, które dopiero będzie wybudowane. Oprócz tej alternatywnej trasy - powstaną trzy mosty. Na trasie mają powstać cztery przystanki dla autobusów miejskich. Przy każdym z nich będzie wejście i zejście na opolską wyspę Pasiekę.
- Stawiamy na rozwój komunikacji publicznej w Opolu. Walczymy z zatłoczeniem w mieście. Chcemy zaproponować mieszkańcom alternatywną i szybszą trasę poruszania się - autobusami elektrycznymi po tzw. "średnicówce" - mówi Małgorzata Stelnicka, wiceprezydent Opola.
O budowie "średnicówki" ratusz mówił od lat.
- Ta inwestycja jest bardzo powiązana z inwestycją PKP, bo to jest trasa przyległa do tej przy PKP. Musieliśmy z wszystkim poczekać do momentu aż PKP naniesie całą swoją inwestycję do systemów geodezyjnych - tłumaczy Małgorzata Stelnicka, wiceprezydent Opola.
Ratusz chce ogłosić przetarg w przyszłym roku. Na zakończenie budowy ma czas do końca 2029 roku.

i
