- Autobusy miejskie mają szybciej dojeżdżać z najdalszych dzielnic Opola do centrum miasta.
- Ma to związek z planowaną budową trasy średnicowej w mieście.
Rewolucja autobusowa w Opolu. Ratusz szykuje się do budowy trasy średnicowej, która ma skrócić czas dojazdu z najdalszych dzielnic miasta do centrum. Mają nią jeździć tylko miejskie autobusy elektryczne.
Opolski ratusz poinformował, że dzięki tzw. średnicówce powstanie w mieście szybka komunikacja autobusowa, nazywana Bus Rapid Transit albo Metrobus.
- Teraz w godzinach szczytu popołudniowego pokonujemy niektóre trasy autobusem w 35-40 minut. Po zmianie autobus będzie w stanie pokonać te samą trasę w ok. 12 minut. Jest to ewidentna korzyść - mówi Tadeusz Stadnicki, prezes opolskiego MZK.
Ratusz planuje uruchomienie nowej linii autobusowej nr 2 i zmianę trasy nr 15.
- Będziemy zwracali szczególną uwagę na te linie. Myślimy nad różnymi rozwiązaniami związanymi ze skrzyżowaniami. Jeśli będzie trzeba będziemy zastanawiać się nad wprowadzeniem buspasów, na niektórych odcinkach ulic - mówi Małgorzata Stelnicka, wiceprezydent Opola.
Co do zmian, które mają być wprowadzone na trasie linii autobusowej nr 15 to będą one zauważalne na ul. Piastowskiej czy Niemodlińskiej. Trasa, tak jak dotychczas, dalej będzie zaczynać się na przystanki Witosa-Wygonowa.
- Od wschodnich osiedli miasta, czyli Malinki czy Armii Krajowej, aż do dworca i centrum przebieg się nie zmieni. Zmiana będzie od 1 Maja, tam autobusy skręcają w ulicę Piastowską, po zmianie będą jechać z 1 Maja na ul. Struga, a tam będzie wjeżdżać na średnicówkę - tłumaczy Tadeusz Stadnicki, prezes opolskiego MZK.
15ka z ulicy Struga ma jechać średnicówką, wyjeżdżać na Prószkowskiej i dojeżdżać do Szczepanowic lub Wójtowej Wsi. Będzie omijać Piastowską i Niemodlińską, skąd pasażerów dalej ma zabierać 25ka.
Nowa linia autobusowa, czyli 2 będzie kursowała od Wschodniej, przez Ozimską i później Struga, Pasieką, kończąc na pętli przy Dambonia.
Na razie to są tylko plany. Zmiany w MZK mają być najwcześniej wprowadzone po zakończeniu budowy "średnicówki". Przypomnijmy, że ok. 2 km trasa ma połączyć Zaodrze i centrum miasta. Będzie prowadzić wzdłuż torów kolejowych od ul. Prószkowskiej, przez Kanał Ulgi, Odrę, Młynówkę i aż do ul. Struga. Ratusz chce w przyszłym roku ogłosić przetarg na jej budowę, a na zakończenie prac ma czas do końca 2029 roku. Wtedy też mają być wprowadzone zmiany w MZK.

i
